Viva la Anarquia

Allah'ın selamı üzerinize olsun sizi aşağılık yaratıklar,

Sizlere "iş görüşmesi" konusundan bahsedeceğim. Şimdi benim gibi daha önce iş tecrübesi olmayan ve CV'sine iş tecrübesi olarak ancak okulun şart koştuğu stajları yazan birisi olarak, tüm bu görüşmeler falan başlı başına bir deneyim. Öncelikle kariyernoktanete girdim. Yazdım kendimden bahsettim, okuduğum ettiğim yerleri yazdım ne biliyim yabancı dile ne kadar hakim olduğumu söyledim. Bastım ilanlara, okudum inceledim falan ilk günler. Az ve öz başvurdum, hani nereye başvurduğum belli olsun abaza gibi önüme gelene atlamayım hesabı. Ses seda çıkmadı birkaç gün. Eşle dostla konuştum sonra, kaç ilana başvurduğumu sordu, "7" dedim "ama aramadılar" diye de ekledim. Afedersiniz kıçıyla güldü, böyle çirkin de gülmedi de, yani aşağılar gibi güldü. Abaza gibi başvur dedi bana. Ben de vurdum kendimi siteye gerisin geri. 50ye çıkardım rakamı. Gözünün yaşına bakmadım. İş tanımlarını bile güç bela okudum. Mühendisi gördüm mü yapıştırdım. Telefonum çaldı birkaç gün sonra, beyli meyli konuşan bir hanım efendi. Dedim senin bey diyen ağzını yerim. "Bey" dedi, Cv'inizde askerlik kısmında yazanı anlayamadım dedi. Dedim yavrum yapmadım ben askerliği ama tecil mecil. Öyleyse ben not alıyorum buraya sizi daha sonra ararız dedi şırfıntı.

Bir iki böyle konuştuk. Neyse sonra bir yerden çağırdılar gelin görüşelim falan diye. Hastasıyım adamların sen başvuruyorsun, aradan 20 gün falan geçiyor sonra ertesi güne gelin bir görüşelim diyor. Neyse gittim, anam takım elbise giydirdi, pirezentabl yine bir kelime kullanmış bile olabilir. İŞ veren'den iş istemeye gittim.

Kendini tanıt falan dedi, dedim çok kral adamım ben, tuttuğumu koparırım.
En iyi özelliğiniz nedir? Zekam.
Kendinizde beğenmediğiniz özellik? Çok çalışkan bir kişiyim. İŞ'ten başka şey düşünmem
Liderim, grup elemanıyım, çok sakinim, pek hırslıyım vesaire.

İK denen kurumun hastasıyım zaten, mal mal sorular sorarak sabır testinden başka bir halt yaptıkları yok.
Sonra harbici patrona gittim anlattım derdimi, şirkette ne olduğu ile ilgili fikrim bile yoktu ama ustasıyım dedim. Neden onun şirketi diye bir soru sordu adam. Gerizekalı bu herifler sanırım ya da hani ortada bir piyes var bunu bilerek davranıyorlar. Lan bunun nedeni mi var, a) para kazanmaya çalışıyorum b) arayana gidiyorum zaten.

Esasa sadık kalmak üzere aşağı yukarı böyle gelişti olaylar. Sizi ararız dediler.
Ya bir üzüm bağı alacaktım ben Egede, vuracaktım şaraba. Vay arkadaş...




Comments