Yawn-sigh

-...

- Neyi bilebilir insan? Neyi bildiğini, nereden bilebilir? Sadece iyimser insanların intihar edeceğini, nereden biliyorum? Bir yok oluşa sürüklenirken, oksijen maskelerinin eşit imkanlarla dağıtılmasının çok önemli olduğunu, nereden biliyorum? Kimsenin kimseyi anlamadığını, herkesin herkese bulanıp çamurlaştığını nereden biliyorum? Eksik ve bozuk, kırık ve dökük tüm yanlarımın kimliğim olduğunu, nasıl biliyorum? Kirli olmayan bir güç ilişkisininin olamayacağını, her ilişkinin kendi içine çökeceğini, nereden biliyorum?

Amaçsız, çıkışsız. Bir şey yapmazsan öleceksin

Şimdi bunu, kendi kendine, sesini her seferinde daha da yükselterek söylemeye devam et.

- ...

- Şimdi nasılsın?

- Yaşıyorum ve sinir bilimine ilgi duyuyorum.

- Descartes da sinir bilimine merak salmıştı hatta bir bezelye tanesi büyüklüğündeki salgı bezi epifiz'in insan ruhunu barındırdığını düşünüyordu. Tabii, ruh dediğin bir bezelyenin içine girecek kadar küçük olmamalı diye karşı çıkanlar olmuş üzerine. Maneviyatçılar, en az bir kapuz büyüklüğünde bir hacime yakıştırmışlar ve bezelyeyi küçümsemişler. Descartes de, hater'larına zaten insan neyi bilebilir ki diye trip atmış, epifizle uğraşmayı bırakıp epistemolojiye adamış kendini.  

- Bu mu yani?

- Daha ne olsun?  Şimdi nasılsın?

- Yaşıyorum ve ilgi duymuyorum.

 - Güzel, unutmadan, ses yükseltme egzersizlerinin en önemli parçasından bahsetmedim sana. Esneme! Esneme Tekniği: Bu hızlı ses egzersizi için, ağzınız kapalıyken esneyin (havayı alın). Ardından, iç çekiyormuş gibi burnunuzdan nefes verin. Bu, sesinizi rahatlatmanıza ve menzilini geliştirmenize yardımcı olacaktır.

- Teşekkürler.

Comments